Reactie plaatsen 
gewicht kittens
13-08-2011, 16:34
Bericht: #1
gewicht kittens
hallo allemaal,

wat is een gezond gewicht voor een coon katertje van 13 weken ??
want dat kan ik nergens terug vinden.
dan heb ik een draadje om hun gewicht in de gaten te houden Very Happy
en weet ik als ze straks komen hoe zwaar ze ongeveer zijn.
ik zet ook de hele dag rc coon kitten 36 voor ze neer en vers water zodat ze de hele dag kunnen eten en drinken.
ze krijgen nu ook elke dag een zakje vlees en ze zijn nu 10 weekjes is dat genoeg ??
groetjes gertruud.

A house without a cat,is like a garden without flowers.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
13-08-2011, 16:38
Bericht: #2
RE: gewicht kittens
Ik zou meer vlees voeren, en wel versvlees.
Want een zakje vlees kan van alles zijn van whiskas tot RC zakjes.
Alleen brokjes en 1 zakje vind ik niet echt veel.

Een gezond gewicht voor een MC kitten katertje van 13 weken zit rond de 1900 a 2200 gr en dit is gemiddeld.
Je hebt ze wat lichter en wat zwaarder...ligt ook aan de lijnen waar het kitten uitkomt en hoe groot zijn paps en mams.( al zegt dit laatste ook niet alles.

Zoals je een ander behandeld mag je deze behandeling terug verwachten.
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
13-08-2011, 16:52
Bericht: #3
Conny schreef:Ik zou meer vlees voeren, en wel versvlees.
Want een zakje vlees kan van alles zijn van whiskas tot RC zakjes.
Alleen brokjes en 1 zakje vind ik niet echt veel.

Een gezond gewicht voor een MC kitten katertje van 13 weken zit rond de 1900 a 2200 gr en dit is gemiddeld.
Je hebt ze wat lichter en wat zwaarder...ligt ook aan de lijnen waar het kitten uitkomt en hoe groot zijn paps en mams.( al zegt dit laatste ook niet alles.

conny,hoe vaak vers vlees ??
en zakjes whiskas is dat slecht voor ze ??
ik wil het straks zo graag goed doen Wink

Reageren op dit bericht
13-08-2011, 16:58
Bericht: #4
Whiskas noemen we de mc donalds voor de katten Very Happy
Ik geef en ik praat even over hoe ik de kittens voer geef kittens van 10 weken 4 keer per dag een portie natvoer...oa carnibest en een goed blik bv animonda ( niet overal in de winkel te koop ) je kan ook feline porta, bozita oid voeren. Veel is te bestellen bij bv zooplus. Ze krijgen 2 keer daags vers carnibest maar dit kan ook een ander kompleet versvoer zijn, en 2 keer per dag blik.
Inplaats van carnibest krijgen ze ook lamshart, tartaar, kip..kuikens, eende of kippennekken etc.
Eigenlijk kan je alles rauw voeren behalve varkensvlees.
Verder staan er heel de dag brokken, ikzelf voer geen kittenbrok dat is bij mijn kudde coons niet te doen, maar de kittens krijgen doormiddel van bovenstaande voeding voldoende binnen Wink
Met 13 weken zitten ze hier op 3 X daags vers/goedblik en met 4 a 5 mnd gaan ze met de rest mee hier met s'morgens en s'avonds vlees/blik.

Zoals je een ander behandeld mag je deze behandeling terug verwachten.
Reageren op dit bericht
13-08-2011, 19:33
Bericht: #5
Hier weeg ducati nu 2,2 kilo en is 14 weken een normaal gewicht denk ik.
Reageren op dit bericht
13-08-2011, 20:47
Bericht: #6
jose schreef:Hier weeg ducati nu 2,2 kilo en is 14 weken een normaal gewicht denk ik.

thanks josť !!

Reageren op dit bericht
13-08-2011, 21:23
Bericht: #7
Onze Abeylu woon 1650 gram en Mits 1800 gram; beide 13 weken.

Groetjes van ons!

Reageren op dit bericht
13-08-2011, 23:03
Bericht: #8
Katertjes mogen idd wel tussen de 1.9 en 2.3 kilo wegen. Het kan natuurlijk voorkomen dat ze gewoon wat lichter zijn. Mijn Jip woog bijvoorbeeld 1.3 kilo toen ik hem 5 jaar geleden kreeg. Als ik dit nu op het forum zou zetten zou ik iedereen over me heen krijgen waarschijnlijk, maar er was op dat moment helemaal niets mis met hem. Mooi van postuur, glansde, heldere ogen, goede ontlasting enz. Hij is, ondanks zijn lage gewicht, uitgegroeid tot een prachtige Maine Coon kater van 6 kilo.

Staar je dus niet blind op gewicht, maar kijk naar het kitten in zijn geheel. Heeft het bovenstaande kenmerken, ziet het er goed uit, is het levendig en speels? Niets aan het handje.... Wat het eten betreft; een premium merk zou ook mijn voorkeur hebben, zoals Hills, Royal Canin enz. Vers is altijd goed, maar dat moet je kat willen eten. Whiskas is niet slecht voor ze, netzomin als Aldi voer dat is. Mijn voorkeur heeft het ook niet maar die van mijn ouders is toch echt 20 geworden op dat spul. Ook hier geldt; kijk naar de kat. Reageert hij goed (en dat zie je pas na een aantal weken) dan zou ik het gewoon blijven geven.
Reageren op dit bericht
19-08-2011, 11:27
Bericht: #9
Bij ons woog Guzzi met 13 weken 2.85 kilo, Morini/Gizmo was ongeveer 2.45. (katers) Cagiva en Agusta waren rond de 2.1, Gilera 2.35 (poesjes)

We gaven ze 3 keer per dag natvoer (hills en feline porta) en daarnaast onbeperkt kittenbrokjes (Hills en RC)
Reageren op dit bericht
19-08-2011, 11:40
Bericht: #10
Kittens zijn bij ons als ze weg gaan rond 13 weken zo tussen de 1800 en 2500 gram, afhankelijk van de verparing, of het nestje geheel zonder tegenslag de eerste 13 weken is doorgekomen etc. Ik verbaas me soms over gewichten hoor en vooral als ik dan de stamboom bekijk denk ik ja hoor zal wel..het scheelt natuurlijk ook of je ze gewoon door moeders laat voeden en niet of weinig bijvoert (hoewel als het zware niet in de lijnen zit zullen het natuurlijk ook daardfoor geen zwaargewichten worden), of dat je ze continu loopt vol te proppenRolling Eyes Ik heb meestal wel mijn bedenkingen over gewichten van kittens, eerst voelen dan gelovenWink Daarnaast geeft een stevig kitten nog geen garantie op een grote en gezonde coon later..

groeten,

Melanie
Coon Casa Maine Coons, Hoofddorp (NH)

Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 

Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Gewicht en gewichtstoename kittens deovolens 38 3.653 09-07-2010 11:37
Laatste bericht: veerlevs
  Gewicht van kittens - per week veerlevs 12 2.849 10-05-2010 19:06
Laatste bericht: Wilma