Reactie plaatsen 
aanschaf coon zonder stamboom
22-04-2010, 20:46
Bericht: #1
aanschaf coon zonder stamboom
Hallo mensen,

Via marktplaats ben ik uitgekomen op een pas geboren nestje maine coons waar wil wellicht interesse in heb. Maar voordat ik deze stap neem wil ik toch wat meer info inwinnen. De aanschafprijs is in tegenstelling tot nestjes met stamboom erg laag en kan hier ook geen gezondheidsverklaring bij krijgen. Volgens de adverteerder komen ze netjes bij de dierenarts, en krijgen daar ook hun eerste entingen, ontworming en paspoort mee. Ik wil er sowieso eens langs gaan om een kijkje te nemen en eens te kijken hoe het eraan toe gaat daar.

Wat denken jullie en hebben jullie eventueel opmerkingen of tips? Ik hoor het graag!
Reageren op dit bericht
22-04-2010, 20:59 (Dit bericht is het laatst gewijzigd op 22-04-2010 om 21:04 door Conny.)
Bericht: #2
RE: aanschaf coon zonder stamboom
Ik denk dat je hier op het forum al genoeg te lezen hebt over hoe en wat.
En dat er ook vele topics zijn waarom je nu juist geen MC zonder stamboom moet kopen.

Ik zou het als je besluit het te doen na alle info van het forum en de mensen achter de info geen slimme zet vinden.
Als je een coon wilt ga je voor het hele plaatje en neem je geen genoegen met iets wat er mogelijk op lijkt maar gewoon een htk is.

En van marktplaats zou ik gewoon wegblijven er is ook heel veel MP ellende te lezen hier Wink ( ook al zitten er ook goede tussen met stamboom en testen en garantie etc )

Zoals je een ander behandeld mag je deze behandeling terug verwachten.
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
22-04-2010, 21:11
Bericht: #3
Conny schreef:Ik denk dat je hier op het forum al genoeg te lezen hebt over hoe en wat.
En dat er ook vele topics zijn waarom je nu juist geen MC zonder stamboom moet kopen.

Ik zou het als je besluit het te doen na alle info van het forum en de mensen achter de info geen slimme zet vinden.
Als je een coon wilt ga je voor het hele plaatje en neem je geen genoegen met iets wat er mogelijk op lijkt maar gewoon een htk is.

En van marktplaats zou ik gewoon wegblijven er is ook heel veel MP ellende te lezen hier Wink ( ook al zitten er ook goede tussen met stamboom en testen en garantie etc )

Ik sluit me bij Conny aan wil je een Maine Coon neem dan er een met stamboom en waarvan de ouders getest zijn.
Denk er aan ...Goedkoop is Duurkoop.

Niet het hebben van katten maakt gelukkig.
Maar het genieten ervan.
Groetjes Nel
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
22-04-2010, 22:28
Bericht: #4
nel schouten schreef:
Conny schreef:Ik denk dat je hier op het forum al genoeg te lezen hebt over hoe en wat.

Ik sluit me bij Conny aan wil je een Maine Coon neem dan er een met stamboom en waarvan de ouders getest zijn.

ik sluit me hier ook helemaal bij aan
Reageren op dit bericht
23-04-2010, 01:07
Bericht: #5
Geen stamboom .... ok ... kan een keuze zijn...

Maar geen gezondheidsverklaring Shocked Hier gaan bij mij de alarmbellen af!

Ik weet niet wat de prijs moet zijn, maar voor stamboomloze kittens, zonder geteste ouders, met één enting (dat begrijp ik uit je posting), waar je dus in de eerste weken nog de nodige DA kosten voor gaat maken .... die prijs mag niet boven de € 100,-- liggen ... en ik vrees dat de prijs toch wél hoger ligt.

Mijn advies: lekker nog even doorsparen en gaan voor een échte Coon van een serieuze fokker!

Succes met je beslissingen!

Groetjes, Marjolein

De prachtige award en Grote banner
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
23-04-2010, 06:13
Bericht: #6
Een stamboom kost bijna niets! Dus waarom een Coon geen stamboom heeft..... en dan geen gezondheidsverklaring??
Het lijkt leuk, goedkoop een Coon, maar waarschijnlijk haal je jezelf een hoop ellende op de hals Crying or Very sad
Niet doen!
Reageren op dit bericht
23-04-2010, 08:54
Bericht: #7
Hallo mensen,

Dank jullie voor t commentaar! De prijs is zoals ik al zei veeel lager dan een standaard maine coon kitten prijs namelijk 100 euro. Wat ik ook raar vind dat de kittens rond pinksteren weg mogen terwijl ze geboren zijn op 3 april??? Een kitten mag het nest toch pas verlaten na 13 weken???

Hier de advertentie:

Citaat:Uit een nest van vijf maincoon kitten zijn er nog twee over.
Ze zijn geboren op 3.04.10.
Vader is een volbloed maincoon met stamboom(aanwezig)
Moeder is een maincoon van een onzuiver bloedlijn.
Ergens is er bij haar iets missgegaan waardoor ze niet alle kenmerken van een maincoon heeft.
De kitten krijgen hun eerste enting, zijn ontwormd en krijgen hun paspoort mee.
Ongeveer met pinksteren mogen ze naar hun nieuwe plekje toe

Begrijp me niet verkeerd, het gaat me echt niet om de prijs, maar wilde dit toch even zeker weten, want eerlijk gezegd had ik mijn vermoedens hier al bij...
Reageren op dit bericht
23-04-2010, 09:04
Bericht: #8
Moeder is een maincoon van een onzuiver bloedlijn. Ergens is er bij haar iets misgegaan waardoor ze niet alle kenmerken van een maincoon heeft ???

Jaja, mooi omschreven zeg Confused Het gaat hier gewoon om een HTK met lange haren, niks maine coon als je het mij vraagt...

Ik zou het niet doen. Ik geef liever meer geld uit voor iets goeds (en dan bedoel ik dat je echt de looks van een coon krijgt en ook het karakter en geen slap aftreksel...) dan minder geld betalen en dan een huis tuin en keukenkat krijgen. Je wil toch een Maine Coon?

Als ze niet eens de naam van het ras goed kunnen spellen... Dan heb ik er ook geen vertrouwen in...
Reageren op dit bericht
23-04-2010, 09:05
Bericht: #9
nel schouten schreef:

Dit persoontje is het hier helemaal mee eens!!

Groetjes Nelly.

Reageren op dit bericht
23-04-2010, 09:05
Bericht: #10
DesiRave schreef:Hallo mensen,

Dank jullie voor t commentaar! De prijs is zoals ik al zei veeel lager dan een standaard maine coon kitten prijs namelijk 100 euro. Wat ik ook raar vind dat de kittens rond pinksteren weg mogen terwijl ze geboren zijn op 3 april??? Een kitten mag het nest toch pas verlaten na 13 weken???

Hier de advertentie:

Ergens is er bij haar iets missgegaan waardoor ze niet alle kenmerken van een maincoon heeft.

Begrijp me niet verkeerd, het gaat me echt niet om de prijs, maar wilde dit toch even zeker weten, want eerlijk gezegd had ik mijn vermoedens hier al bij...

dit zijn blijkbaar mensen die weinig verstand hebben van Maine coons , ze schrijven de naam al verkeerd .
en de onzuivere lijn , dat zal dus wel een kruising tussen een coon en een htk zijn en dus geen coon helaas .
deze kittenscoons zijn dus geen maine coons maar gewoon htk`s .

als je het doet haal je je heel veel problemen op je hals , dat hebben we hier helaas al meer gelezen van mensen die dachten een leuke coon van mp te krijgen Rolling Eyes

Groetjes Winni
http://www.mainecooncatterybigloves.nl
Reageren op dit bericht
23-04-2010, 09:14
Bericht: #11
Mijn tip van de dag: ga eens bij een echte fokker kijken, en daar de Coons ervaren.
Er zijn meerdere fokkers verspreid door NL, die wel of geen nestje hebben, en je graag alles willen laten zien.
Reageren op dit bericht
23-04-2010, 09:23
Bericht: #12
Onze 1e kwam ook van MP af, (volgens advertentie beide MC alleen 1 zonder stamboom) alleen hadden wij niet de nodige informatie die jij hier op het forum wel zult vinden. Het leek zo mooi, maar we kregen een hoop ellende erbij. Ontstoken ogen, te jong uit het nest gehaald, eetproblemen,etc. Natuurlijk hadden we alles voor ons ventje over en met de dierenarts kosten erbij kwamen we veel duurder uit dan dat we een echte Coontje (met stamboom) uit een goede cattery gehaald hadden.

Gelukkig heeft ons kereltje het overleefd, maar wij hebben onze les geleerd. Nooit meer!! Onze 2e en 3e Coon zijn uit een cattery gekomen en het verschil tussen de 3 katten is nog steeds duidelijk zichtbaar. Je ziet aan de 1e dat hij eigenschappen en karaktertrekken van een Coon mist. Het is een schatje, dat wel, maar eigenlijk is hij een gewone huis tuin en keuken kat die ons ontzettend veel geld heeft gekost.

Alleen al het feit dat je je afvraagt hoe dit kan, laat eigenlijk al een alarmbelletje bij je rinkelen. Je hebt gelukkig de voorkennis en je vraagt je ook al (heel terecht) af hoe het kan, zoek hier naar alle informatie en dan hoop ik echt dat je die wijsheid goed gebruikt.

Groetjes Monique

Reageren op dit bericht
23-04-2010, 09:49
Bericht: #13

Hier de advertentie:

ik denk dat je al genoeg advies heb gehad inmiddels..........
100 euro voor een htk (huis-tuin-keuken kat) is veel geld.

Dit is nu precies zo een advertentie waar argeloze kopers instinken.
Het is GEEN Maine Coon, ik hoop dat dit je nu wel duidelijk is :-)

Kijk liever bij serieuze fokkers, die met gezond verstand fokken.

Reageren op dit bericht
23-04-2010, 09:49
Bericht: #14
Mijn keuze is al gemaakt, dit gaat hem zeker niet worden. Ik heb zowiezo wel ervaring met cattery's, en dit is echt gewoon top service! De heilige birmaan van mijn ex-vriendin (ik post onder haar naam na toestemming natuurlijk =)) komt namelijk ook van een cattery af, en ben sindsdien ook helemaal weg van deze beestjes haha!

Ik ben gewoon wat informatie enzo op aan het zoeken om uiteindelijk ook kattig gezelschap om me heen te hebben, dus het is echt niet zo dat ik impulsief een kat ga aanschaffen, want dan weet ik dat de kans groot is op een kat in de zak haha!

Nogmaals thnx voor de info! =)
Reageren op dit bericht
23-04-2010, 09:56
Bericht: #15

Hier de advertentie:

Als ik op de foto bij de advertentie kijk zie ik 1 halflanghaar en 1 korthaar, als de kortharige de mams is weet ik dus wel welke kenmerken van de Coon er (onder andere) ontbreken Laughing

Je betaald dus EUR 100 voor een leuke HTK, grote kans dat ze kortharig zijn/blijven, maar he, als je het er voor over hebt, absoluut doen!

Groetjes,
Vanessa

http://www.gigasmitis.nl
http://www.houseofbastet.nl
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 

Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Question informatie over aanschaf? yve1987 11 467 07-02-2014 00:39
Laatste bericht: Nova
  Hulp en advies bij aanschaf 2e maine coon ub? dutchlincoln79 53 3.250 04-02-2013 18:30
Laatste bericht: dutchlincoln79
Question Advies voor aanschaf crispy78 36 5.793 04-05-2010 14:28
Laatste bericht: Aamana
  Dingen waar ik op let bij aanschaf..... ravenna 9 1.719 10-05-2005 05:48
Laatste bericht: iKink