Reactie plaatsen 
Wanneer kraag....
18-06-2008, 12:58
Bericht: #1
Wanneer kraag....
Hai, ik heb een vraagje:

onze (nu nog-) kater van nu 7 maand (zie foto) heeft een giga opvallende staart, heel lang en heeeeeel veeeeel haar (een plumeaux, dus). Als ik kijk naar foto's van andere coons op dit forum, loopt zijn kraag "achter". Komt de kraag "later" dan de staart soms?Rolling Eyes (verschilt dit per kat?)

Groet, Linda

Reageren op dit bericht
18-06-2008, 12:59
Bericht: #2
RE: Wanneer kraag....
Noa krijgt pas sinds een half jaar eindelijk een fatsoenlijk kraag, ze wordt in september 3 Laughing

Fietje kreeg ik met 11 maanden en die had toen al een droomvacht..........

Erg verschillend dus en de dames zijn nauw verwant aan elkaar qua stamboom Mr. Green

Groetjes, Marika

"I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it"
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
18-06-2008, 13:06
Bericht: #3
Dat vind ik een geweldig goede vraag, dat vrooeg ik me namelijk ook al af Very Happy Ik bedoel zie Pai love5
Reageren op dit bericht
18-06-2008, 13:10
Bericht: #4
Floortje(2,5 jaar) was ook vrij laat, en bij Olivier(1,5 jaar) begint het nu ook te komen...
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
18-06-2008, 13:16
Bericht: #5
Onze Bram heeft altijd al een kraag gehad die nu alleen maar mooier en voller wordt, hij is nu 7 maanden dus maak ik me geen zorgen, dat wordt wel wat. Ook Kay heeft al een kraag en is met zij nog geen 20 weken al een echte coon. Lang haar op de plaatsen waar het lang moet zijn en kort daar waar dat dan weer hoort. Wat mij bij sommige coons van vooral het "nieuwe type" opvalt is dat die minder in hun vacht ziten dan het ouderwetse type.
Reageren op dit bericht
18-06-2008, 13:24
Bericht: #6
Boris is nu 10 maanden en begint echt een kraag te krijgen.
De kraag wordt steeds voller!
Bij Nina is het haar op de plak van de kraag wel iest langer, maar je kunt nog niet echt van een kraag spreken.
Reageren op dit bericht
18-06-2008, 13:55
Bericht: #7
Josh had al een kraag met 5 maanden en Jindy wacht nog even,ze zijn nu 10.5 maanden oud....
Reageren op dit bericht
18-06-2008, 14:08
Bericht: #8
Ik heb erbij die nog nooit een kraag hebben gehad Wink
Maar ook die van kleins af aan al een kraag hebben.

Ook scheelt het soms als ze gecastreerd zijn , dat ineens de kraag komt.

Hoewel ik bij onze Obelix vrees ik kan wachten tot ik een ons weeg, die is 4,5 nu en heeft nooit een kraag gehad.

Zoals je een ander behandeld mag je deze behandeling terug verwachten.
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
18-06-2008, 15:06
Bericht: #9
Mijn Eagle (5), Alexis (bijna 4), Bryony (dit jaar 3) hebben geen kraag en krijgen er zo te zien ook geen. Zaphra wordt dit jaar 4 en heeft dit jaar voor het eerst een hele mooie kraag. Er is dus nog hoop voor je mannie.
Reageren op dit bericht
18-06-2008, 15:56
Bericht: #10
Onze Vito is nu ruim 2 jaar en begint nu pas een kraag te ontwikkelen.
Suzie is 9 maanden en heeft een beetje kraag, Bella is anderhalf en heeft geen kraag en Katie is ruim een jaar en heeft ook geen kraag.
Dus volgens mij is het heel verschillend.

Groetjes,
Nathalie.
Reageren op dit bericht
18-06-2008, 16:10
Bericht: #11
Dank voor jullie reacties. Verschil is er dus zeker! De plumeaux staart is er wel eerder dan de kraag. De staart lijkt zo mooi als ie hem over zijn rug draagt, valt helemaal uiteen dan... Gewoon een sieraad.

Ik was vanochtend bij de da voor een rabies-enting voor de hond. Had Guido meegenomen, kon de da even voelen of hij 2 "normale" balletjes had, zodat we niet voor verrassingen komen te staan bij zijn a.s. castratie. Gelukkig was het okay. Deze da had hem voor het laatst gezien toen hij 14 weken was. Ze herkende hem niet eens meer: de mond viel haar open. Dat ie zooooo gegroeid/veranderd was!! Wel grappig.
Over castratie gesproken: ik wacht tot hij 10 maanden is (tenzij hij gaat sproeien), heb gelezen dat het de beste leeftijd is, in principe, toch?!

Groet, Linda
Reageren op dit bericht
18-06-2008, 19:53
Bericht: #12
Hier hadden Hopper, Footer en Salem al vanaf heel jong al een kraag en bij Nix begon dat later. Ik heb ze hier zo om en nabij 1 jaar laten castreren op Salem na dan want die is nog niet zo ver ( lees zo oud)
groet, joke
Reageren op dit bericht
18-06-2008, 21:15
Bericht: #13
Darko (1jaar en 3 maand) heeft wel al een kraag, zijn broer (even oud dus) heeft dit nog niet. Wel raar is dat Darko bijna geen haar op zijn buik heeft, terwijl hij wel een kraag en "plumeau"-staart heeft!!
Hier zijn ze gecastreerd toen ze iets ouder waren dan 9 maanden, was dringend nodig, want Diego begon op zijn broer te ****** Very Happy
Reageren op dit bericht
19-06-2008, 07:41
Bericht: #14
Misschien kan ik hier ook wat erover zeggen.

Ik was er nooit bang voor bij Murphy. Hij is 8 april 2007 geboren en 30 november gecastreerd. Hij stond sowieso hier overal bekend als de beer met de dikke staart.

Op 10 februari 2008 zag Murphy zo uit: dikke staart, en kraag hing ook nog een beetje achter:

En exact 2 maanden later op 12 april 2008 zag Murphy er zo uit: dikke staart, en de kraag begon ook ineens explosief te groeien. Ook zijn pluimpjes tussen zijn tenen hebben een behoorlijke scheut gemaakt. maar hier een foto van 12 april:

Maar ik denk dat de periode van groei van kat tot kat verschilt.
Reageren op dit bericht
19-06-2008, 11:27
Bericht: #15
Kansas had ook nooit een kraag, hij is inmiddels 2 geweest en nu binnen een paar weken tijd begint die kraag te komen. Het lijkt wel of er haargroeimiddel inzit zo hard dat het gaat.Very HappyVery HappyVery Happy

Groetjes Simone.
Katten zijn net chocolaatjes:het is moeilijk om het er bij eentje te laten
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 

Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Kraag! fieneke 12 1.094 09-09-2008 05:42
Laatste bericht: Nelly